Další vítězný víkend "Béčka" :) - Florišovo okénko III.

11.10.2013 13:15

Původně jsem okomentovat tyto zápasy v úmyslu neměl, ale to, že Michal hanlivě nazval mé seriózní reportáže jako fejetony, tak to mě tedy nas … tartovalo.

Tu neděli, co jsme se měli postavit proti týmům Ethanol a Bosonohy se mi ale pranic nic nechtělo. Bolela mě ještě záda z minulého týdne, taky hlava po masáži hýždí od paní masérky a vůbec jsem neměl dobrou náladu. Navíc ani to sluníčko nesvítilo. No nic, řekl jsem si, dal jsem se do války, tak jdu bojovat, a tak jsem nastoupil proti zástupcům chemického vzorce C2H5OH na dresu.

Ethanol, dle pravidel českého pravopisu etanol, nebo ethylalkohol (hovorově líh, špiritus či alkohol) je bezbarvá kapalina ostré, ale ve zředění příjemné alkoholické vůně, která je základní součástí alkoholických nápojů. Je snadno zápalný a je proto klasifikován jako hořlavina 1. třídy. Tím nechci říct, že Ethanol hned vyhořel. Držel se statečně, co mu síly stačily, ale bez střídání by se hrálo i nám špatně, to bychom měli i my problémy. K popisu průběhu zápasu přistoupím vědecky a použiji analogii s akutní otravou neboli intoxikací ethanolem. Zápas rozdělím do tří stádií intoxikace – excitační, narkotické a kómatozní.

1.     Excitační stádium je provázeno zvýšenou duševní a tělesnou aktivitou krátce po požití. Subjektivně se taková osoba cítí sebejistá, silná a spokojená. Takhle zápas začal. Ethanol, který nastupil 4 + 1 bez střídání začal sebejistě a hned z rozehrávky dal gól (Pepo, kde máš hráče? Aha, no co už). Naštěstí byl jejich brankář asi také v alkoholovém opojení, protože důvod kopnout zrovna mě přes kotníky fakt neměl. Sice jsem chvíli přemýšlel, jestli mám spadnout, ale když jsem našel měkké místečko, tak jsem si tam ustlal – penalta a srovnáno. Soupeř i ve čtyřech hrál velmi dobře a kombinačně a Berousek se opět zaskvěl několika krásnými zákroky. My jsme však věděli a čekali na další intoxikační stádium.

2.     Narkotické stádium se projeví vasodilatačními účinky, tj. překrvením a zčervenáním kůže zejména v obličeji. Chůze je vrávoravá, reakce více pomalejší. Stoupá krevní tlak a puls. Po předešlé euforii nastupuje významný útlum, lhostejnost a pasivita doprovázená ztrátou smyslu pro realitu. Ztráta smyslu pro realitu se pro jevila tím, že si snad mysleli, že můžou vyhrát. Červení už byli taky dost a se zpomaleným soupeřem nebylo tak těžké si poradit. Začalo to tam padat a asi nejvíc si to užíval náš abstinent Peťa Havlín, takového protivníka se museli ti špiriťáci bát jako čert kříže!

3.     Kómatozní stádium nastupuje bezvědomím s úplným motorickým ochabnutím. Dýchání je hluboké a zpomalené (důsledek respirační acidózy). Při zvracení hrozí vdechnutí žaludečního obsahu a zástava dechu. To už bylo ethanolové kóma. Nečik dal hetrik a v této fázi jsem mohl dát gól i já i Ája (kdyby mu Pe ťa nedal před tu prázdnou branku tak prudkou a skákavou přihrávkuJ).

Ethanol jsme si pěkně vychutnali 9:2 a kdyby jsme hráli na Okruhu, tak bychom ten etanol taky ochutnali. Takhle jsme si to museli nechat až na doma (díky Mílo za ty rumy!).

Další zápas tak klidný rozhodně nebyl. Bosonohy byly v tabulce před námi a určitá kvalita z nich cítit byla. O to větší, když nám hned z prvního rohu dali gól. Nám a z rohu – něco nemyslitelného (v 3.A třídě). Sice si Michal před zápasem jejich nejlepšího střelce prohlídl, ale asi ho zapomněl ukázat nám ostatním. Hned jak dal ten gól, jsme si už na něho dali pozor, ale nejvíc Michal. Ten si s ním celý zápas vyměňoval nějaká dětská moudra nebo co, něco jako „když budeš chodit se džbánem pro vodu, tak počítej s tím, že se ti to ucho utrhne“, nebo „když ty mě budeš jámu kopat, tak si pi&s caron;, že do ní spadneš ty“, nebo „jak se do lesa volá, tak se ti z lesa ozvu“, objasnil mu svůj záměr slovy „jednou měřím a dvakrát řežu“ a poučil ho „pse, neštěkej, stejně se tě nebójím“. Sice si ten jejich pes ještě jednou kousl, ale „konec dobrý, všechno dobré“. To byl ten zápas, kdy nemusíš být lepší, abys vyhrál. Stačil „jen“ Berouskův um, Nečikova potence (myslím střelecká, ta mužská je všeobecně známá) a obrousit jejich Brabce, čímž se zaskvěl Michal. My ostatní jsme jen doplnili týmového ducha touhou po vítězství. Výhra 4:2, Nečik opět hetrik a skvělá týmová práce!

Jen tak dál...

Zpět